POJAVA MELEKA U LIKU ČOVJEKA U SIRIJI, DA LI JE ISTINA?

 

PITANJE: Selam alejkum!

U zadnje vrijeme možemo često vidjeti video koji se vrti po FB i drugim stranicama, naime radi se o klipu u kojem ranjenom Sirijcu dolazi čovjek sav u bijelom, podiže ga jednom rukom i lagano ga šetajući odnosi do zaklona dok oko njega pršte meci na sve strane. Za tog čovjeka koji se pojavio i spasio ovog ranjenika kažu da je melek u ljudskom obliku, ono što mene zanima je to da li je moguće da se poslije Poslanika a.s. nekome pokaže melek u ljudskom obliku? Allah vam dao svako dobro.

Ovdje možete pogledati o kojem videu se radi:https://www.youtube.com/watch?v=Tgpni1kjRnU


ODGOVOR: Alejkumusselam ve rahmetullahi ve berekatuhu.


Vjerovanje u postojanje meleka je jedan od šest imanskih šartova, temelja i ruknova akide svakog muslimana. U šerijatskim tekstovima Kur’ana i vjerodostojnog Sunneta je prenesen dataljan opis ovih Allahovih stvorenja.


Pojašnjen je smisao njihovog stvaranja i postojanja, od čega su stvoreni, šta rade i sa čime ih je Uzvišeni zadužio. Takođe, opisane su vrste meleka i spomenuti poimenično najpoznatiji među njima. Sve ovo se može naći u bilo kojoj akidetskoj knjizi u kojoj se govori o vjerovanju u meleke.


Od svega ovoga bitno je podsjetiti na dvije stvari a koje imaju direktnu vezu sa gore postavljenim pitanjem i koje ujedno daju odgovor na njega.


Prva stvar – da je postojanje meleka stvar gajba (kao i postojanje džina, Dženneta i Džehennema i slično), tj. meleci su nama nevidlji svijet koji postoji.


Oko toga da je postojanje meleka stvar gajba (nevidljivog i nepoznatog) nema razilaženja među učenjacima ovog Ummeta. Mi znamo i vjerujemo da meleci postoje na osnovu vijesti o njima koje došle u Kur’anu i vjerodostojnom Sunnetu (kao i u prijašnjim nebeskim objavama). Mi meleke ne vidimo niti osjećamo njihovo prisustvo, čak ni dva meleka koji su zaduženi za pisanje naših djela niti dva koji nas čuvaju jedan sa prednje a drugi sa stražnje strane. Dakle, meleci postoje u nama nevidljivom svijetu i rade ono za što su zaduženi, mi vjerujemo u njihovo postojanje što je sastvni dio naše akide u stvari gajba, s tim da ih ne vidimo niti imamo kontakta sa njima u smislu da smo toga svjesni svojim čulima.


Druga stvar – da se meleci mogu pretvoriti u ljudski oblik. Dokaza za ovo je mnogo:


– poput pokazivanja meleka Džibrila Merjemi, majci Isa, alejhisselama, a o čemu nas Uzvišeni obaviještava u kur’anskom ajetu. Kaže Uzvišeni: „Mi smo njoj meleka Džibrila poslali i on se njoj pokazao u liku savršeno stvorena muškarca“ (Merjem, 17).


– dolazak Džibrila, alejhisselam, u liku čovjeka (jako bijele odjeće i jako crne kose) Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, u prisustvu ashaba, pri čemu ga je pitao o islamu, imanu, ihsanu i Sudnjem danu i njegovim predznacima. Hadis bilježi Muslim u svom Sahihu. Da je taj čovjek bio Džibril, alejhisselam, niko od ashaba (među kojima je bio i Omer, radijallahu anhu) nije znao sve dok Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije o tome obavijestio Omera, radijallahu anhu.


– u hadisu kojeg bilježi Buharija u svom Sahihu od Aiše, radijallahu anha, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nas obavještava da je od načina na koji mu je spuštana Objava bilo to da mu melek dođe u obliku čovjeka te mu prenese Objavu (ajete ili suru). U rivajetu kod Nesaija (kojeg je Albani ocijenio vjerodostojnom) kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, da bi Džibril, alejhisselam, došao u liku ashaba Dihjeta El-Kelbija, radijallahu anhu.


Ono što je bitno zaključiti iz svih ovih primjera i njima sličnih da je pojavljivanja meleka u liku čovjeka nama poznato samo na osnovu obavještenja iz Kur’an ili od strane Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.


A ajet u kojem Uzvišeni kaže: „Hoće, ako budete izdržljivi i poslušni, i ako oni vas napadnu odmah, Gospodar vaš će vam poslati u pomoć pet hiljada meleka, sve obilježenih“ (Ali Imran, 125), taj ajet govori o onome što se desilo u bici na Bedru kada su ashabi sa Poslanikom, sallallahu laejhi ve sellem, saburali i bili izdržljivi pa ih je Uzvišeni pomogao sa 5 hiljada meleka kao što im je obečao. Bilježi Begavi (Tefsir El-Begavi, 2/99) u tefsiru ovog ajeta da su Ibn Abbas, radijallahu anhuma, i Mudžahid rekli: „Nisu se meleci borili u nekoj bitki osim na dan Bedra, a mimo toga (Bedra) oni prisustvuju bici ali se ne bore, …“.


Ovaj stav, da meleci nisu učestvovali u nekoj bitki osim na Bedru, je ono na čemu je većina učenjaka. A o učestvovanju meleka u bici na Bedru je prenšeno mnoštvo hadisa koji po nekim učenjacima dostižu stepen mutevatira. Učenjaci su se razišli oko toga da li je učešće meleka na Bedru bilo u fizičkom učestvovanju u borbi (našto ukazuju predaje) ili u duhovnom i psihičkom jačanju mu’mina i ubacivanjem straha u srca mušrika. Nema smetnje da je bilo i jednog i drugog.


A što se tiče odgovora na spomenuti slučaj u Siriji, on proizilazi iz gore spomenutih postavki.


Naime, osnova o svijetu meleka je gajb (nevidljivo), tj. da ono šta meleci rade da mi ljudi to ne vidimo. Sa druge strane, kada se melek (ili meleci) pretvori i pokaže u liku čovjeka kojeg mi vidimo, mi ne znamo da je taj čovjek ustvari melek niti možemo tvrditi i biti sigurni u to, kao što Omer, radijallahu anhu, nije znao da je čovjek koji je postavljao pitanja Posalniku, sallallahu alejhi ve sellem, bio Džibril, alejhisselam, sve dok ga o tome nije obavijestio Posalnik, sallallahu alejhi ve sellem, sve dok ne budemo obaviješteni Objavom (Kur’anom ili Sunnetom). A spuštanje Objave je prekinuto sa smrću Posalnika, sallallahu alejhi ve sellem. Onaj ko tvrdi da je to melek nema dokaza za svoju tvrdnju i govori o gajbu (nepoznatom i nevidljivom). Naravno, nije dokaz bijela odjeća, pomaganje i slično, jer sve to mogu da čine i džini i šejtani.


Ako još ovome dodamo da je spomenuti događaj prenešen video snimkom, onda stvar postaje još sumnjivija zbog mogućnosti mijenjanja i dodavanja na originalni snimak.


Znači, moguće je da se ovo neko ismijava sa akidom muslimana i poigrava sa njihovim osjećanjima podmetanjem prepravljenog ili lažnog videosnimka. Moguće je da je u pitanju djelo džina ili šejtana. A da bi taj čovjek bio melek nedostaje nam Objava koja će to potvrditi.


Prema tome, na osnovu dva akidetska temelja o melecima:


prvi – da je svijet meleka svijet gajba koji mi ne vidimo,


drugi – da za pretvaranje i pokazivanje meleka u liku čovjeka (što je moguće i dešavalo se) ne znamo osim putem Vajha (Objave) a on je prekinut,

jasno se zaključuje da nije ispravno niti dozvoljeno tvrditi je taj čovjek (ili neki drugi sličan slučaj) bio melek, jer je to govor o gajbu kojeg samo Uzvišeni zna.


Ve billahi tevfik.


Mr. Zijad Ljakić

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Tuga do neba, mladić iz Cazina preminuo

Allahu moj, znam da ne mogu stradati sve dok si Ti moja nada!

Vozač iz Srbije vrijeđao učenicu Medrese na osnovu njene vjere