Pročitaj da ne bi i ti bio od ovakvih

 


Ibnul-Kajjim, rahimehullahu te’ala, govori o nemarnima prema Svevišnjem Allahu, onima koji su spoznali Allaha i Allahovu vjeru, a zatim se okrenuli od Allaha i pokornosti pa kaže:


“Ko okusi nešto od toga (ljubavi prema Allahu, pokornosti i sl.) i spozna put koji vodi do Allaha, a zatim ga ostavi i okrene se ka svojim željama, rahatluku, strastima i uživanjima, zapast će u opasne posljedice, srce će dovesti u tijesne zatvore, u životu će biti kažnjavan kao što se niko od stvorenja ne kažnjava.


Njegov život ispunit će se nemoći, brigama i tugovanjem; smrt će mu ukazivati na nesreću i propast, a Dan povratka na žaljenje i kajanje. Snage njegove nema više. Dušu je preplavio brigama i tugama. Pomoć će tražiti, ali mu se neće pomoći! Žalit će se, ali mu žaljenje neće biti primljeno! Njegove radosti i sreća su otišli, a došli su bol, tuga i propast. Društvenost i ljubaznost zamijenila je usamljenost; njegov ponos zamijenilo je poniženje; bogatstvo mu je zamijenjenosiromaštvom, a smirenost i staloženost zamijenjeni su potrganošću i nemirima. Društvo ga je odbacilo pa ne uživa njihovu blizinu, nakon drugovanja sa njima postao je poput osušenog (zapuštenog) zametka.


Sve zbog toga što je spoznao put koji vodi do Allaha, a zatim ga je ostavio. Okrenuo se od njega pa se spotaknuo, pao na svoje lice. Vid je imao, pa je oslijepio. Spoznao je, pa je zanegirao. Pristupio je, a zatim se udaljio. Pozvan je, ali se nije odazvao. Otvorena su mu vrata, ali im je okrenuo leđa. Ostavio je put do svoga Gospodara i u potpunosti se okrenuo svojim strastima.


Ako i ostvari nekakav uspjeh, uživa u nekakvom svom rahatluku i svojim poslovima, njegovo je srce vezano, ne može se pustiti prostranstvima tevhida, poljima prijateljstva, vrtovima ljubavi i trenucima bliskosti. Zbog svog okretanja od istinskog Boga spustio se na najniže stepene i ubrojao se u propale.


Svakog trenutka nad njegovim srcem pojavljuje se vatreni zastor koji je – zbog njegovog okretanja od svoga Gospodara – pregrada između njega i njegovih želja. On je kabur koji hoda zemljom. Duša mu je u divljem tijelu, a srce mu je na lomači njegovog života. Nada se smrti i priželjkuje je i nije mu ni bitno u čemu se nalazi.


I kada mu smrt dođe u takvom stanju – Allahu se utječemo od takvog stanja – ne pitaj kakva se nesnosna patnja spušta na njega zbog pregrade koja se postavila između njega i njegovog istinskog Gospodara. Izgorio je vatrom udaljenosti od Allahove blizine i okretanja od Njega. Između njega i njegove sreće, njegovih želja, postavljena je pregrada.”


Ibn Kajjim

Tarikul-hidžretejn ve babus-se’adetejn, str. 171- 172.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Tuga do neba, mladić iz Cazina preminuo

Allahu moj, znam da ne mogu stradati sve dok si Ti moja nada!

Vozač iz Srbije vrijeđao učenicu Medrese na osnovu njene vjere